Ovidiu Silaghi, ministrul desemnat pentru portofoliul Transporturilor, s-a lăsat ajutat foarte mult de viitorii secretari de stat în discuţiile cu reprezentanţii comisiilor parlamentare de specialitate. Acesta a primit avizul comisiilor cu 34 de voturi pentru, şase voturi împotrivă şi două abţineri.
La majoritarea întrebărilor punctuale legate de proiectele Ministerului Transporturilor a răspuns Septimiu Buzaşu, care va fi propus secretar de stat în minister, la fel ca Valentin Preda.
Referitor la privatizarea CFR Marfă, Ovidiu Silaghi a declarat că aceasta este inclusă în acordul cu FMI şi, în funcţie de rezultatele testului pe care îl va aplica consultantul privatizării, o să-şi dea seama dacă va continua cu privatizarea a 50% sau peste acest procent.
În opinia sa, transportatorul aerian Tarom ar trebui vândut integral şi să reanalizeze privatizarea CFR Marfă. La Tarom e o situaţie mai puţin întâlnită când compania de transport aerian e deţinută de stat sau statul are o participaţie majoritară, a explicat Silaghi.
Ministrul desemnat al Transporturilor a recunoscut că fost ministru, Anca Boagiu, a accelerat absorbţia fondurilor europene în domeniu.
Soluţia pentru Bucureşti
Viitorii secretari de stat au spus că soluţia pentru fludizarea traficului pe Centura Bucureştiului va fi un inel cu profil de autostradă la 20 km de Bucureşti, care va fi realizat în parteneriat public-privat.
În ceea ce priveşte subvenţiile acordate circulaţiei feroviare, o măsură prin care ar putea stimula circulaţia pe calea ferată ar fi ca subvenţiile să fie date pe călători şi nu pe tren, pentru a fi atraşi călătorii, a spus conducerea desemnată a Transporturilor.
În viitorul mandat, aceasta doreşte să înfiinţeze o unitate specială pentru deszăpezire care să deţină utilaje speciale, achiziţionate c