Romanii sunt fideli acelorasi marci de cativa ani, astfel ca in topul Trusted Brands 2012 s-au inregistrat putine schimbari de lideri comparativ cu anii trecuti, scrie DailyBusiness.ro. Liderii s-au mentinut la majoritatea categoriilor, iar ocupantii primului loc in topul increderii isi consolideaza pozitia de la un an la altul. Singura schimbare importanta de lider a aparut la categoria Companii de asigurari, unde Astra Asigurari a reusit, anul acesta, sa detroneze Asirom la capitolul incredere.
Spre exemplu, Danone, liderul Categoriei Lactate, a inregistrat o crestere a increderii cu 10% fata de anul trecut, Nivea de 9%, iar liderii de la categoriile Agentii de turism, Clinici private si Vitamine (Paralela 45, Medlife si Eurovita) au o crestere de cate 8% fiecare.
“Consumatorii romani au aratat ca, mai mult decat in celelalte tari europene, un rol important in alegerea lor il joaca si publicitatea. Cifrele vorbesc de la sine: 29% dintre romani au incredere in mesajele publicitare, fata de 13%, media europeana. Spre comparatie, in Rusia numai 2% dintre respondenti spun ca au incredere in publicitate, in timp ce in Germania sunt doar 8%”, spune Florin Petrescu, country manager Reader's Digest Romania.
Categorii locale:
– Produse de panificatie: Vel Pitar
- Produse lactate: Danone
– Produse din carne: Cris-Tim
– Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
– Condimente: Fuchs
– Ape minerale: Borsec
– Hrana pentru animale: Pedigree
– Clinici private: Medlife
– Cafea: Jacobs
– Pasta de dinti: Colgate
– Retailer imbracaminte: Zara
– Retailer electrocasnice: Domo
– Sapun: Dove
- Deodorant: Nivea
– Centre comerciale: Kaufland
– Cotidiene: Adevarul
– Statii radio: Europa FM
– Posturi TV: Pro TV
Categorii europene:
- Automobile: D