Când francezii de la Citroën au anunţat că scot o linie premium numită DS, nimeni din România nu le-a acordat foarte mare atenţie. Mai încercaseră zona de-a lungul anilor, cu rezultate amestecate. Maşini excepţionale precum C6 au trecut din păcate neobservate de o piaţă obsedată de limuzinele germane. Totuşi, în doar doi ani, brandul DS a vândut în Europa 200.000 de exemplare, peste 4% din piaţa premium europeană! Iar ultimul venit în gamă, DS5, promite să mărească dramatic aceste cifre.
Arma principală a lui DS este designul. Francezii vorbesc despre DS5 ca fiind un exemplu de „haute-couture industrială". L-ai vedea la o adică defilând pe un podium de modă undeva în Paris. L-ai putea vedea în acelaşi timp şi alături de cele mai extravagante concepte auto ale concurenţilor, cu deosebirea că DS5 e chiar maşina de serie! Totuşi, DS5 trebuie să atragă prin mult mai multe lucruri dacă vrea să convingă cumpărătorii să renunţe la a cumpăra un BMW, un Mercedes sau un Audi pentru a se orienta spre o maşină franţuzească.
Citroën DS5 - interior extravagant
După ce treci de şocul plăcut al exteriorului şi deschizi uşa maşinii, intri într-o lume a superlativelor. Acestea nu ţin însă doar de designul futurist, ci şi de calitatea materialelor folosite şi de asamblarea fără cusur. De la pielea fină de pe scaune care îţi aduce aminte de curelele ceasurilor elveţiene, până la elementele metalice de pe bord şi de pe consola centrală alungită elegant între scaunele faţă, de la volanul sport şi poziţia perfectă la volan şi până la bordul îmbrăcat într-un plastic moale, DS5 respiră calitate realmente premium!
Se stă comod pe toate locurile, spaţiul este la discreţie, iar Citroën a adăugat elemente inedite, cum ar fi cele două jaluzele independente de sub pavilionul vitrat, sau consola de deasupra pasagerilor, care induce senzaţia că te afli într-un avion aflat în