Dinamismul pietei romanesti de PR este dat in prezent de capacitatea agentiilor de a face mai mult pentru mai putin, in conditiile in care "probabil ca 20% din banii investiti in PR produc 80% din rezultatele de relatii publice", spune Loredana Visa, general manager al agentiei de profil V+O Communication. Ea apreciaza intr-o discutie cu HotNews.ro ca piata de PR nu va creste cu mai mult de 5% in 2012, de la cele 25-26 de milioane de euro cat a atras anul trecut.
Loredana Visa lucreaza in domeniul relatiilor publice din 1997 ani si a preluat conducerea V+O Communication in 2008, cand a revenit in Romania dupa mai multi ani in care a lucrat pentru Avon Canada. Agentia de relatii publice V+O Communication s-a extins in ultima perioada cu lansarea propriei agentii de publicitate online, Bakers Digital Communication, in toamna anului trecut si cu infiintarea unei divizii de BTL, Briefcase, in aceasta primavara.Citeste si: Discutia purtata de Loredana Visa cu cititorii HotNews.ro Loredana Visa in studioul HotNews.ro - partea intai: despre investitiile in PR, interesul pentru social media si eficienta campaniilor
Ideile pe scurt
Din estimarile de anul trecut, piata de PR este undeva la 25-26 de milioane de euro. Pentru anul acesta este dificil de facut o prognoza, avand in vedere ca anul a fost tulburat la inceput: in primul rand contextul economic, in al doilea rand contextul de schimbari in cadrul politic, in al treilea rand contextul manifestarilor de la inceputul anului. Daca ar fi sa facem o predictie pentru 2012, dupa parerea mea piata de PR nu va creste cu mai mult de cinci la suta.Pentru 2011, piata de [comunicare in] digital probabil este undeva la 20-21 milioane de euro, fara Google si Yahoo. Acum, sa estimam [cati bani din PR se duc spre] zona de social media este destul de greu, avand in vedere ca investitiile in social media s