O companie ar trebui sa aloce pe online intre 15-20% din intregul bugetul de comunicare pentru ca brandul sa aiba o prezenta consistenta si coerenta si sa genereze rezultate notabile, sustine Vlad Popovici (foto), managing director al Kubis Interactive.
In opinia acestuia, ordinul de marime depinde insa de la companie la companie, "in functie de KPI-ii setati (key performance indicator - n.r.), de ce isi doreste compania, de frecventa campaniilor si proiectelor de comunicat, dar si de target".
Vlad Popovici a declarat pentru Dailybusiness.ro ca spre deosebire de 2011, anul acesta companiile au inceput sa investeasca mai multi bani in campaniile de digital.
Motivul? Contextul economic "cel putin complicat" face necesara gasirea de alternative eficiente de comunicare, masurabile si de impact, determinand totodata trecerea de la canalele clasice de comunicare, respectiv TV, print sau ad-uri, la folosirea online-ului.
Popovici a explicat ca pentru companiile cu un buget limitat de digital, in care prezenta pe toate canalele digitale, respectiv website, mobile, retele sociale, nu este o prioritate, se observa o scadere a interesului de a mai investi in campanii online clasice, avand ca suport website-uri si bannere.
Acestea isi cresc insa investiile in pagina proprie de Facebook si folosesc orice material publicitar, precum spot TV, radio, OOH si print, a mai spus reprezentantul Kubis Interactive, agentie care a castigat recent contul de digital al Vodafone.
Cerere crescuta pentru mobil si tableta
Companiile care "au un buget solid si inteleg importanta prezentei in online" au o cerere crescuta pentru tot ce inseamna aplicatii pentru telefoanele mobile si tablete.
Si asta pentru ca telefoanele mobile sunt poate singurele device-uri care "stau la purtator" in orice perioada a zilei, s