Acum ca Facebook a realizat un mic test prin care a taxat utilizatorii care doreau sa isi promoveze update-urile la status, nu este oare inevitabil ca reteaua sociala, care va deveni companie publica in curand, sa incerce sa “pompeze” bani si din alte surse?
In februarie, in cadrul unei prezentari, oficialii Facebook au sugerat brandurilor sa apeleze cat mai mult la “Premium ads”, acele reclame care pot fi vazute de mai multi utilizatori decat doar cei 16% (estimati) care vad in prezent mesajele de branding, scrie CNet.com.
Este greu sa-ti imaginezi ca – in ciuda insistentelor lui Mark Zuckerberg care a declarat ca Facebook va ramane intotdeauna o platforma gratuita – reteaua sociala nu va cauta venituri mai multe de la cea mai mare franciza pe care o detine: fiecare dintre utilizatori.
Principiul din spatele testului realizat in Noua Zeelanda este simplu: Nu prea multi utilizatori iti vad update-urile la status. Asa ca daca ii platesti pe cei de la Facebook, statusurile tale vor fi promovate in mod special, fiind mult mai vizibile.
Metoda implica scoaterea in evidenta a acestor statusuri, sumele vehiculate fiind undeva intre 1 si 2$.
In cazul simplilor utilizatori, procentajul statusurilor vazute este chiar mai mic decat in cazul advertiserilor. In medie, doar 12% dintre statusurile tale sunt vazute de prietenii tai.
Problema Facebook poate fi usor inteleasa. Prea multi utilizatori folosesc platforma. Prea multe post-uri sunt create si prea putini oameni nu vad ce se intampla.
Pe langa aceasta problema, curand se va ivi si alta – investitorii de pe Wall Street care, fara indoiala, vor dori sa capitalizeze cat mai mult potentialul retelei sociale. De ce altceva sa fie interesati magnatii care se vor inghesui sa cumpere actiuni Facebook, daca nu bani?
Daca “cifrele” Facebook o sa-i dezamageasca, se vor