România Liberă a testat împreună cu piloţi de raliu români noua anvelopă Michelin Primacy 3, într-un test desfăşurat pe 400 de km de drumuri româneşti şi bulgăreşti.
Este vorba de o nouă anvelopă din gama premium care va fi regăsită pe BMW Seria 5, Audi A6, Mercedes S-Klasse şi alte maşini din clasa medie şi mare. Noi am testat-o pe un VW Touran şi am putut discuta apoi şi cu oficiali Michelin despre modul în care anvelopele pot preveni sau diminua accidentele rutiere.
De exemplu, francezii au dezvoltat special Michelin Primacy 3 pentru a mări suprafaţa de contact cu asfaltul în situaţiile critice, astfel încât comparativ cu primii patru competitori stă mai bine la capitolul frânării pe suprafeţe umede şi uscate, precum şi în virajele abordate pe asfaltul umed. De ce s-au concentrat în special pe aceste elemente? Datorită rezultatelor unui studiu realizat în 2010 de către GFK în cinci ţări (Franţa, Germania, Italia, Spania şi Marea Britanie), conform căruia şoferii europeni se gândesc în primul rând la siguranţă atunci când îşi cumpără anvelopele, lucru însuşit ca temă de casă de către Michelin.
Atenţie la asfaltul uscat!
Interesant este că cele mai multe accidente nu au loc în condiţii meteo vitrege sau la viteze mari, aşa cum s-ar putea aştepta şoferii.
Dimpotrivă, conform studiilor:
• 70% din accidente au loc pe suprafeţe uscate.
• 60% din accidente au loc în oraşe, la viteze reduse.
• 75% din accidente au loc pe drum drept (20% pe carosabil umed).
• 25% din accidente au loc în viraje (50% pe carosabil umed). Acestea sunt cele mai grave tipuri de accidente.
• 99% din accidentele pe carosabil umed au loc pe porţiuni acoperite cu puţină apă.
Cu alte cuvinte, cele mai multe accidente apar când te aştepţi mai puţin, în condiţii ideale de condus: drum drept şi uscat, în mediu urban şi la viteze relativ