Se pregătesc 46 de mese într-o sală de evenimente a unui hotel din Viena. La fiecare masă se aşază câte unul sau doi furnizori francezi de servicii de cazare, masă, incoming sau de promovare, încărcaţi cu pliante, cataloage şi dispozitive electronice cu prezentări. Se aduc agenţi de turism din România, Cehia, Ungaria, Slovenia, Slovacia şi Austria şi se stabilesc întâlniri a câte 20 de minute, timp de aproape o zi.
La nouă dimineaţa se dă startul negocierilor, iar la fiecare 20 de minute se anunţă finalizarea şedinţei şi se schimbă locurile pentru o altă întâlnire.
La final, se conturează serviciile pe care ar trebui să le includă un pachet de vacanţă. Agenţia de turism va şti ce partener poate asigura transferul turistului în străinătate, la ce hotel îl va caza, unde va mânca, în ce excursie sau tur îl va trimite.
Această reţetă a aplicat-o asociaţia de turism a Franţei, Atout France, care a reunit 230 de participanţi din şapte ţări diferite la Viena, la un workshop numit French Rendez-Vous.
Scopul evenimentului a fost să stabilească parteneriate între operatorii francezi din turism şi cei din România, Austria, Ungaria, Cehia, Slovacia şi Slovenia. Pentru reprezentanţii agenţiilor de turism invitate participarea a fost gratuită, dat fiind faptul că aceştia sunt cei care vor aduce clienţi operatorilor francezi din turism.
14 întâlniri a avut un agent de turism
"Mi-am programat 14 întâlniri cu operatorii francezi din turism, de la hotelieri la agenţii de incoming, restaurante, cei care realizează tururi şi inclusiv cu cei de la asociaţii de turism", spune Ion Pleşa, directorul general al agenţiei de turism Do Do Travel, prezent la workshop.
În urma negocierilor cu furnizorii de servicii, agenţia va şti cum să fabrice vacanţa pentru un român. De la un hotel din Franţa va contracta câteva locuri, iar pentru fiecare turist t