Costin Radu, managing partners la The Geeks, agenţia care a câştigat cele mai multe premii la IAB MIXX Awards vorbeşte despre specificul advertisingului digital. Cea mai mare provocare rămâne găsirea acelui adevăr despre publicul ţintă, pe care să-l poţi valorifica.
„Adevărul“: Ştim că în digital versatilitatea consumatorului e mult mai mare decat în mediul offline; astăzi, el îşi poate controla aproape întreaga experienţă online blocând advertoriale sau alegându-şi paginile preferate. În aceste condiţii, cum reuşeşti sa-i oferi o experienţă de brand care să nu fie intruzivă?
Costin Radu: În online lucrurile nu diferă atât de mult față de offline, precum s-ar crede. Din punct de vedere al marketingului, mărcile vorbesc tot cu oameni și online. Fie că aceștia sunt offline sau online, ei reacționează la fel la acele lucruri care îi emoționează, care îi distrează, care îi fac mai buni sau mai interesanți. Prin urmare, atunci când facem o campanie, chiar și online, cea mai mare provocare rămâne cea clasică din comunicare: să reușești să identifici un insight, un adevăr din sau despre viața celor cu care vrei să vorbești și să găsești o modalitate creativă de a-l valorifica.
Meteahna clienţilor este de a urmări consumatorul, de a cuantifica orice demers de comunicare şi orice banuţ investit în agenţie; clientul vrea masuratori şi rezultate. Pe de alta parte, digitalul este un mediu deschis, dar alunecos...cum comunicaţi clientului faptul că merită să investească, dar că rezultatele nu se pot anticipa aşa de usor?
Încercăm pe cât posibil să arătăm că pentru orice investiție în comunicare se poate calcula ROI-ul (n.r. Return of Investment). Singura problemă apare din faptul că de la categorie la categorie, rolul pe care îl poate juca un demers de comunicare este diferit și, în anumite cazuri, este dificil de izolat sau de măsurat. Prin dificil î