Agenţia The Geeks a fost marea câştigătoare a IAB MIXX Awards 2012 şi a plecat acasă cu patru premii de la gala industriei digitale de publicitate din România.
Joi seara a avut loc Gala IAB Mixx Awards, unde s-au acordat premii pentru industria digitală din România. The Geeks a plecat acasă cu patru trofee, iLeo şi McCan Erickson şi-au adjutecat două premii, iar Kinecto şi CARAT, câte unul.
Pe scena premianţilor a mai urcat şi agenţia The Practice, care a primit o distincţie specială din partea juriului. În cursă s-au aflat 65 de campanii online valide, înscrise de 21 de companii participante, şi au fost 30 de finalişti, trei în fiecare categorie.
De la glume la gafe
Evenimentul a avut loc la clubul The Silver Church din Bucureşti, unde s-a strâns o bună parte din suflarea advertisingului din România, şi a fost prezentat de Andi Moisescu.
Trofeele au fost înmânate, printre alţii, de Lucian Mîndruţă, Mihai Găinuşă, stand-up comediantul Teo sau de Zoli Toth, solistul trupei Sistem. Fiecare şi-a ales un discurs de decernare caracteristic. Dacă Mihai Găinuşă a făcut o glumă despre cât de elegant a venit îmbrăcat, Mîndruţă a oftat melancolic despre trecerea de la carte la un mesaj digital.
O prestaţie mai proastă a avut-o voiceoverul evenimentului, acea voce robotică înregistrată şi trecută prin sintetizatoare care prezintă categoriile. La prezentarea nominalizărilor, în dreptul The Geeks, vocea a citit, neaoş, „gics", de la Gică.
Pronunţia corectă era „gi:k", iar în limba engleză cuvântul se traduce prin tocilar, sau, potrivit dicţionarului Oxford, „persoană care nu este la modă sau este social inaptă". Din cauza faptului că „tocilarii" au avut multe nominalizări, situaţia a devenit stânjenitoare.
Digitalul nu schimbă legile comunicării
Componenta digitală a advertisingului devine mai importantă pe zi ce trece. G