Daniela Drăghia, șefa Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), și-a dat demisia în această seară, potrivit HotNews.
Demisia a survenit ca urmare a viziunii diferite a actualei conduceri a Ministerului Transporturilor față de implementarea proiectelor cu finanțare europeana.
Sursele din sector, citate de HotNews spun că noua conducere a Ministerului Transporturilor dorește să schimbe traseul rutier al Coridorului IV Pan-European astfel încât tronsonul Sibiu-Pitești să fie înlocuit cu ruta Sibiu-Făgăraș-Comarnic-Ploiești.
Autostrada Sibiu-Pitești este singurul tronson al Coridorului IV Pan-European pentru care sursa de finanțare nu a fost stabilită. Finanțarea pentru acest tronson Sibiu-Pitești este foarte dificilă din cauza costurilor extrem de ridicate, estimate la circa 3 miliarde de euro.
Celelalte tronsoane vor fi realizate cu fonduri europene. În prezent se lucreaza pe mai multe tronsoane din Coridorul IV: Nădlac-Arad, Timișoara-Lugoj și Deva-Orăștie. În decembrie 2011 a fost dat în folosință Arad-Timișoara.
Dar și traseul prin Comarnic este unul dificil. România a trecut chiar printr-un un eșec răsunător din cauza tronsonului Comarnic-Brașov. Consorțiul Vinci-Aktor ar fi trebuit să proiecteze, să finanțeze și să construiască Autostrada Comarnic-Brașov, urmând ca, pe o perioada de 30 de ani, să administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului. Însa, consorțiul a renunțat, pe ultima sută de metri la aceste lucrări, motivând lipsa de fonduri. Contractul era estimat la 4,7 miliarde de euro.
Despre plecarea Danielei Drăghia de la conducerea CNADNR se vorbește de mai multă vreme. De altfel, chiar fostul premier Mihai Razvan Ungureanu ar fi cerut în martie ministrului Transporturilor să o demită pe Daniela Drăghia. Însa, această informație a fost catalogată drept zvon.
Imediat dupa schimbarea Guvernului, p