Infiintarea si mentinerea unui magazin online nu este un lucru atat de simplu precum pare, in Romania existand mai multe legi si reguli care trebuie urmate. Wall-Street.ro, alaturi de Cristina Barcan, colaborator CJO, continua ghidul juridic al comerciantului online, in aceasta joi atingand doua dintre legile amintite anterior.
In articolul anterior am enumerat un numar de legi importante pe care trebuie sa le ai in vedere in momentul in care te gandesti sa deschizi un magazin online. Printre ele, Legea Nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice si Legea Nr. 8/1996 privind drepturile de autor.
I. Marca si drepturile de autor
Ce este marca? Conform art. 2 din Legea nr. 84/1998: �Poate constitui marca orice semn susceptibil de reprezentare grafica, cum ar fi: cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale si, in special, forma produsului sau a ambalajului sau culori, combinatii de culori, holograme, semnale sonore, precum si orice combinatie a acestora, cu conditia ca aceste semne sa permita a distinge produsele sau serviciile unei intreprinderi de cele ale altor intreprinderi�.
De ce este importanta marca? In momentul lansarii unui magazin sau produs, marca trebuie sa apartina initiatorului afacerii online. Cu alte cuvinte, marca trebuie sa fie originala si nu trebuie sa fie copiata sau clonata. Marca reprezinta practic simbolul magazinului, de cele mai multe ori elementul vizual indentificabil si recunoscut de catre client. Spre exemplu, nu putem folosi marca �Coca Cola¨ ca sa vindem sucurile produse de catre noi sub acest brand.
Desigur ca cele de mai sus nu se aplica in cazul in care pe situl magazinului nostru vindem produse sub branduri diferite. Spre exemplu, daca magazinul nostru se numeste �Farma�si noi vindem produse farmaceutice cum ar fi �ParaSinus�