Perioada de sfârşit de mai şi început de iunie este asociată, pe harta teatrală a României, cu Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, devenit, cu voia cuiva sau fără voia altcuiva, un fenomen. Trebuie să o spunem că este cel mai mare eveniment de artele spectacolului din România, că este un foarte mare eveniment în Europa, datorită diversificării sale. Chiar şi în anii de austeritate, directorul Constantin Chiriac încearcă să-l facă mai complex, să "federalizeze unele tendinţe ale teatrului: teatrul de stradă, teatrul de interior, teatrul folcloric, spectacolul muzical”, după cum ne spunea criticul George Banu.
Cu toate problemele, în special financiare, pe care le poate avea o manifestare de anvergură în anii de criză, festivalul începe vineri, 25 mai, şi se va încheia la 3 iunie. Durează, deci, zece zile, ca în fiecare an, chiar dacă au fost "tăiate” unele trupe, din cauză că nu s-au obţinut toţi banii pe care a contat directorul atunci când a conceput actuala ediţie, a XIX-a.
Dacă în prima jumătate a zilei cei interesaţi vor putea asista la o conferinţă specială "Credinţa sub semnul întrebării: pluralitate, diversitate şi nevoia de festivaluri internaţionale de teatru” cu John Freeman (Marea Britanie) şi Octavian Saiu (România), punctul de pornire fiind tema festivalului din acest an - "Crize. Cultura face diferenţe”, în partea a doua publicul va beneficia de o abundenţă spectacole jucate în spaţii neconvenţionale şi în săli.
O piesă de rezistenţă a Teatrului "Radu Stanca” din Sibiu, "Ispita Cioran”, montare semnată Gavriil Pinte, va putea fi văzută în tramvaiul Sibiu - Răşinari. Pe Bulevardul pietonal "Nicolae Bălcescu” se vor desfăşura alte spectacole itinerante ale unor trupe din Germania, Franţa, Italia. Alţi artişti nemţi şi italieni vor atrage publicul în Piaţa Mică. La Teatrul Gong, vor urca pe scenă clovni din Aust