Sibiul, cotat cu trei stele în Ghidul Verde Michelin pentru România, a devenit tot mai atractiv. Oraşul este plin de lume în aceste zile; Cetatea e transformată într-o mare scenă, cea a Festivalului Internaţional de Teatru (25 mai – 3 iunie). Impactul dintre artişti şi public are loc, chiar dacă mai şi plouă, direct în stradă, în pieţe, în săli de teatru şi de concerte, în biserici, în parcuri etc. Se joacă teatru, se cântă, se dansează, se jonglează, se lansează cărţi şi reviste, se proiectează filme, se ţin conferinţe, se discută… Lumea, în special cea interesată de teatru, aleargă dintr-un spaţiu în altul, încearcă să prindă evenimentele la care participă specialişti notorii.
În primele trei zile de festival, s-a aflat în Sibiu regizorul legendar Peter Stein, care s-a dedicat artei scenice aproape 50 de ani. Cel care a înfiinţat Schaubühne din Berlin, acum, la vârsta de 75 de ani, nu mai stă în Germani, ci în Italia, şi nu mai aparţine ”teatrului european”, ci se dedică, într-un mod solitar, unei mari opere: ”Faust”. Dacă sâmbătă seara a urcat pe scena Sălii Thalia cu ”Faust Fantasia”, însoţit, la pian, de Giovanni Vialetti, aducând în faţa publicului fragmente din această mare creaţie a lui Goethe, duminică, Peter Stein a dialogat cu criticul şi eseistul George Banu, axând discuţia pe trei repere: regizorul – mare interpret al textelor clasice; organizarea Teatrului Schaubühne, una dintre cele mai reputate trupe ale anilor ’70; raportul dintre tragedie şi ”Faust”, căci sub semnul acestei mari opere stă de un sfert de secol creaţia lui Stein. S-a vorbit despre spectacolul epic din 2000, care a avut o durată de peste 20 de ore, creat special pentru Expoziţia mondială de la Hanovra, despre lectura de şapte zile a acestui text, despre variantele cu muzicieni. Cine a ştiut să-l asculte a avut o revelaţie.
O revelaţie a fost şi conferinţa de sâmbătă a cr