Noul Chevrolet Aveo Sedan are de-acum şi o motorizare turbodiesel de ultimă generaţie: un propulsor de 1.3 litri declinat pe două niveluri de putere - 75 şi, respectiv, 95 CP. Un motor care trebuie să fie pe placul celor care vor sedanuri încăpătoare cu preţuri accesibile şi fără pretenţii sportive. L-am testat între Portoroz şi Veneţia pentru a vedea cât de puţin consumă.
Atunci când vorbeşti de motoraşe de 1,3 litri, în general te aştepţi ca ele să se mişte greu în ciuda turbinei care le urcă puterea la 95 de cai (în cazul testului nostru). Nimic mai departe de adevăr cu propulsorul de pe noul Aveo Sedan: până la 60 km/h are nerv şi trage bine, astfel încât n-ai nicio problemă în a te descurca prin oraş. De ajuns la 100 km/h ajungi mai greu, în 12,6 secunde, dar am remarcat cu plăcere că propulsorul nu te lasă la greu pe autostradă sau pe şosea, fiind mereu prezent la datorie chiar şi la viteze mari. Cuplul maxim de 210 Nm se atinge jos, la 1.750 rpm, ceea ce îţi permite să faci depăşirile fără a fi nevoit să te uiţi speriat în toate direcţiile.
Economic, fie, dar cât?
Nimic nu este mai enervant pentru un şofer de teste decât un test de consum. Acesta presupune să mergi nenatural, cu viteze aflate la minimul legal sau chiar să rişti adăpostindu-te după un TIR pentru a duce cât mai jos consumul. Eu n-am făcut nici una, nici alta, căci pe drumul dinspre Portoroz (Slovenia) şi Veneţia trebuie să mergi cu minimum 100 km/h dacă vrei să te integrezi traficului, iar riscatul vieţii de dragul consumului nu îmi stă în caracter. Aşadar am mers liniştit şi constant, iar la mijlocul traseului de 200 de km computerul de bord indica un tulburător 3,4 l/100km!
Din acel moment am dat de un ambuteiaj pe stil italian, întins pe 8 kilometri de autostradă. După doi kilometri am reuşit să ies din blocaj folosind drumurile naţionale laterale, doar