Patru din zece copii din mediul rural nu pot parcurge un text de 60 de cuvinte fărăgreşeli, iar 4% dintre ei nu înţeleg ce citesc. Cauzele principale ale rezultatelor slabe la învăţăturăpar a fi oboseala indusăde naveta zilnicăa elevilor şi munca pe care aceştia sunt puşi săo facăacasă. Reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Timişşi ai Asociaţiei Profesionale pentru Educaţie şi Cercetare Edu-Cer susţin căaltele sunt cauzele rezultatelor slabe la învăţătură.
Copiii navetişti, mai slabi la învăţătură?
Studiul “Bunăstarea copiilor din mediul rural”, prezentat, zilele trecute de către reprezentanţii World Vision România, aratăcălocuirea în mediul rural induce dezavantaje clare de acces la educaţia timpurie şi cea şcolară.
Conform rezultatelor studiului efectuat de World Vision, au fost observate dificultăţi în accesul la şcoalăşi grădiniţă, reflectate în durata mare a deplasării la unităţile de învăţământ. “Aproape un sfert dintre copii (23%) petrec în drumul dintre casăşi şcoalăo orăsau mai mult. De altfel, distanţa mare între locuinţăşi unitatea de învăţământ este motivul invocat de 5% dintre respondenţii adulţi ai căror copii nu au frecventat niciodatăgrădiniţa”, se aratăîn studiu.
Potrivit acestei cercetări, aproximativ o cincime dintre copii declarăcă, uneori, sunt trataţi la şcoalămai rău decât alţi colegi de-ai lor, din cauza aprecierii subiective în privinţa nivelului de dotare al gospodăriei din care provin. Adică, elevii care provin din locuinţe cu dotări modeste se simt în medie mai puţin confortabil la şcoalădecât ceilalţi copii.
Studiul a cuprins şi o componentăde evaluare a cunoştinţelor şi abilităţilor de matematică, precum şi a celor de citire şi de înţelegere a unui text, în rândul elevilor din mediul rural, din clasa I pânăîn clasa a VIII-a. La matematică, 80% dintre ei au obţinut un scor mai