Dacă vrei să devii antreprenor în domeniul marketingului, cel mai bine este să încerci să înţelegi social media, să îţi formezi o idee despre ce înseamnă marketingul "viral" şi astfel să atragi cât mai mulţi oameni interesaţi de produsele tale, acesta este sfatul pe care îl are profesorul Philip Kotler, "părintele marketingului", pentru tinerii români care vor să îşi înceapă o carieră în acest domeniu.
În schimb, dacă eşti un tânăr care îşi doreşte să lucreze pentru o anumită companie, încearcă să te angajezi într-una din cele mai atractive companii de pe piaţă. Sunt multe studii care fac topuri ale companiilor în care îşi doresc oamenii să lucreze, în care angajaţii sunt bine trataţi, mândri că lucrează într-o companie care le oferă un mediu plăcut de lucru şi care le arată că îi pasă şi de altceva în afară de vânzări. Multora le-ar plăcea să lucreze pentru companii precum Microsoft, Google sau Amazon, de exemplu", a spus profesoul Kotler într-un interviu acordat ZF la finele săptămânii trecute.
El a fost prezent vineri la Bucureşti la un program de training cu o durată de 7 ore, pe care l-a susţinut în faţa a câtorva sute de manageri români.
Philip Kotler, fondatorul "managementului marketingului" modern şi profesor de marketing internaţional la Şcoala Superioară de Management J. L. Kellogg (SUA), spune că tinerii din ziua de astăzi sunt mult mai avantajaţi decât oamenii care foloseau marketingul tradiţional, pentru că au crescut în lumea internetului.
În opinia sa, companiile de marketing online reprezintă o nişă "interesantă" pentru cei care vor să-şi dezvolte o afacere în domeniu, însă ei trebuie să conştientizeze că mediul online poate fi deopotrivă o "speranţă" sau, în cel mai rău caz, un eşec, acesta fiind cel mai mare risc al internetului. "Însă principalul avantaj al online-ului este că poate revoluţiona. Putem c