Trenurile bazate pe tehnologia vacuum, concepute pentru a traversa tuneluri speciale, din care a fost scos aerul, ar putea atinge viteze de pana la 4.000 km pe ora.
Anuntul a fost facut de BBC care citeaza cercetari diverse, facute de specialisti americani si chinezi, ce studiaza aceasta forma teoretica de transport.
La viteza de 4.000km/h, distanta dintre Europa si America de Nord ar putea fi parcursa in numai o ora, iar calatorii ar sosi cu patru ore mai devreme decat ora de plecare, din cauza diferentei de fus orar.
Din cauza lipsei de aer din tuneluri, trenurile-vacuum scapa de presiunea aerului care incetineste trenurile clasice, sustine Ernst Frankel, profesor de inginerie mecanica la Institutul Tehnologic din Massachusetts.
Viteza de 4.000 km/h ar putea fi atinsa folosind o combinatie de doua tehnologii: levitatia magnetica, care elimina efectele de frictiune de sub tren, si tunelurile vidate.
In prezent, un brevet pentru o tehnologie asemanatoare este detinut de inginerul american Daryl Oster, care vinde deja licente pentru proiect. Cu toate acestea, planuri de constructie a unor astfel de trenuri si tuneluri nu exista, din cauza costurilor uriase pe care le presupune o asemenea investitie.
Oster considera ca, in cel mult 10 ani, vor fi demarate astfel de proiect, iar primele care vor cumpara licente vor fi companiile constructoare din China.
Trenurile bazate pe tehnologia vacuum, concepute pentru a traversa tuneluri speciale, din care a fost scos aerul, ar putea atinge viteze de pana la 4.000 km pe ora.
Anuntul a fost facut de BBC care citeaza cercetari diverse, facute de specialisti americani si chinezi, ce studiaza aceasta forma teoretica de transport.
La viteza de 4.000km/h, distanta dintre Europa si America de Nord ar putea fi parcursa in num