Există un brand care îşi afla începuturile în 1856, când Thomas Burberry, pe atunci un tânăr în vârstă de 21 de ani îşi deschidea propriul magazin în Basingstoke, Hampshire, Anglia, bazându-se pe experienţa acumulată ca patron al unui mic magazin de ţesături şi perdele. Sursa: Burberry
Până în 1870 afacerea se dezvoltă mizând mai ales pe haine outdoor. Încercând să găsească materiale care să se potrivească modelelor imaginate, Thomas Burberry a reuşit să dea de materialul ideal, impermeabil şi rezistent, care va fi folosit pentru majoritatea creaţiilor sale. Era o adevarată revoluţie în domeniu, iar succesul l-a ajutat să îşi deschidă primul magazin de lux chiar în Londra.
De la haine la uniforme
Dezvoltarea ulterioară, extrem de diversificată, conturează un brand pur britanic. Un nume poate mai puţin cunoascut, Burberry a avut şi are o mare contribuţie la tot ceea ce a reprezentat produse de lux, fiind asociat cu spiritul englezesc. Celebra siglă avea sa apară la începutul anilor '20, fiind folosită prima dată pentru un impermeabil. Ulterior sigla va fi întâlnită si pe umbrele, haine, bagaje, eşarfe, poşete, genţi, accesorii, foarte populare în special în anii '60. Logo-ul cavalerului călăreţ, carourile Burberry şi trench-ul – care nu este considerat niciodată demodat, sunt prin excelenţă însemnele brandului.
Astăzi, această poveste "so british“, este considerată a 13-a cea mai inovativă companie din lume pentru că a reuşit să dea o viaţă nouă unei cetăţi a luxului. Dacă iniţial compania s-a lansat prin colecţiile de genţi şi haine, cu timpul a început să vândă şi accesorii, pantofi, lenjerie şi chiar parfumuri.
De-a lungul istoriei firmei, în afara produselor de lux tot mai apreciate de cei care doreau creaţii de calitate, compania a primit şi comenzi mai puţin obişnuite pentru o casă de modă de lux, cum a fost de