Cea mai mare companie de telecomunicaţii din China, producătorul de echipamente Huawei, a deschis la Bucureşti un Centru Global de Servicii. La GSC sunt în prezent 130 de persoane angajate, urmând ca până la sfârşitul anului numărul angajaţilor să ajungă la 400. Investiţia se ridică la suma de 6 milioane de euro, costurile totale urmând să ajungă la 200 de milioane de euro până în 2015, a declarat azi Vlad Doicaru, Director Huawei România - Divizia Enterprise, în cadrul unei întâlniri cu presa. 80% din personal este format din români, restul fiind chinezi. Huawei Technologies a fost înfiinţată în 1987 şi este al doilea furnizor mondial de soluţii IT&C, cu venituri de 32,4 miliarde de dolari în 2011. La Centrul din Bucureşti, primul din Europa şi al patrulea la nivel global pentru Huawei, compania chineză oferă servicii atât pentru clienţi locali, dar şi pentru operatorul nordic Telenor, urmând să acopere şi operaţiuni din Turcia sau Spania, a precizat Leroy Blimegger, Vicepreşedinte Global Technical Service. Pentru Centrul Global din Bucuresti, România a concurat în “faza finală” cu Ungaria, atu-urile noastre fiind legate de “educaţie-cunoştinţe tehnologice şi limbi străine, precum şi de eficienţa costurilor”, după cum au precizat reprezentanţii companiei. “Intenţinăm să apelăm pentru ajutor de stat, respectiv facilităţile pentru IT-işti”, a mai spus Doicaru. Anunţul privind intenţia de înfiinţare de către Huawei a unui centru de suport global în România a fost făcut în septembrie 2011, în urma unei întâlniri pe care ministrul Comunicaţiilor de la acea dată, Valerian Vreme, a avut-o cu reprezentanţii subsidiarei locale. În februarie, Vodafone România a anunţat că Huawei va prelua, pentru următorii cinci ani, managementul operaţiunilor de teren pentru reţeaua operatorului de telefonie mobilă, printre care se numără mentenanţa şi construcţia de site-uri, precum şi acti