Este simbolul luxului. Sex, putere şi avere sunt trei cuvinte care pot defini Gucci. De la începuturile umile şi până a ajuns în vârful piramidei, Casa Gucci a cunoscut multe răsturnări de situaţie, care nu au făcut decât să sporească succesul acestei mărci de lux.
Pentru şaua de cal
Totul a început în 1881, odată cu naşterea lui Guccio Gucci, fondatorul acestui gigant al modei. Provenind dintr-o familie de meşteşugari, în adolescenţă el s-a mutat la Paris şi apoi la Londra, ocupând funcţia de coordonator al restaurantului Hotelului Savoy. Locuind într-unul dintre cele mai cosmopolite oraşe din lume, Guccio a observat şi a asimilat diferite culturi, idei, stiluri şi a învăţat despre estetica sofisticării. Când s-a întors în Italia, în 1920, Guccio şi-a deschis primul magazin Gucci în Florenţa, cu un capital de 30.000 de lire. Primul succes al magazinului Gucci a venit odată cu creaţiile artizanale din piele şi cu accesoriile pentru şaua de cal!
Pe măsură ce a crescut numărul clientelei rafinate, magazinul Gucci a evoluat, încet şi sigur. Familia s-a înmulţit, iar fiii lui Guccio Gucci au deschis primul magazin de peste ocean, în New York, în pofida obiecţiilor susţinute ale tatălui lor, care a şi decedat în acelaşi an. Fraţii Gucci au perseverat în creaţiile lor şi au inventat modele ce urmau să devină "clasice" în istoria modei. În această categorie se încadrează poşeta cu baretă din bambus, cataramele de curea cu însemnul mărcii, fularele, genţile de călătorie şi pantofii cu lanţ.
Miza pe sex
Anii '60 au marcat explozia "Statutului de simbol", iar Gucci şi Florentine Pucci s-au numărat printre primele mărci italieneşti de prestigiu internaţional. Producţia pieselor Gucci a cunoscut o creştere impresionantă odată cu deschiderea unei fabrici imense la periferia Florenţei. La începutul anilor '90, designerii s-au