“Podurile de flori” dintre Romania si Republica Moldova s-au daramat demult. Acum e timpul unor relatii adevarate, inclusiv economice. In urma cu cateva zile, moldovenii de dincolo de Prut au primit un tren modernizat de la Remar Pascani. Au ramas cu gura gascata ce bijuterie a iesit. Reabilitarea trenulului (care poate prinde pana la 140 km/h) a costat aproximativ 2,2 milioane de euro, adica echivalentul a 45% din pretul unei garnituri nou-noute. Valoarea totala a contractului prevede ca de la Pascani sa mai plece spre Republica Moldova inca 13 astfel de garnituri modernizate. Asa arata primul vagon modernizat la Pascani Vagon “aero-spatial” Saptamana trecuta, la Gara Feroviara din Chisinau, a fost sarbatoare: reprezentantii Remar Pascani au dat spre folosinta primul tren din Republica Moldova, modernizat dupa standarde europene. Pasagerii vor avea parte de banchete confortabile, vor putea incarca telefonul la priza, vor beneficia de supraveghere video si acces la Internet. Garnitura este dotata cu o rampa destinata persoanelor cu handicap locomotor. Asa arata trenul cand a fost adus la Pascani pentru modernizare Televizor si internet Trenul are un vagon de clasa I, iar celelalte trei sunt de clasele II si III.
“Este dotat cu scaune confortabile, pentru un total de 267 de locuri, aer conditionat, toalete igienizate, geamuri termopan, acces la Internet, televizoare, usi automate si un sistem care ii va informa pe calatori despre opririle care urmeaza”, a precizat Vitalie Struna, directorul General al CFM. Cheia de la locomotiva a fost inmanata, in cadrul unei ceremonii oficiale, de ministrul Transporturilor, Anatol Salaru. La festivitate au participat si reprezentanti ai Remar Pascani, Romania, responsabili de reutilarea trenului, ministri moldoveni, deputati, primarul Chisinaului, Dorin Chirtoaca, ambasadorul Romaniei la Chisinau, Marius Lazurca. Primarul