Cheltuielile de publicitate pe piata romaneasca au ajuns in 2011 la 309 milioane de euro, cu 2% mai putin decat anul trecut, in timp ce anul acesta este de astreptat sa scada din nou cu cateva procente, pana la 303 milioane de euro, estimeaza agentia Initiative in ultimul sau raport Media Fact Book, dat publicitatii miercuri. Raportul prezinta publicitatea in medii digitale drept "vedeta" pietei in 2011, cand internetul a depasit outdoor-ul in materie de cheltuieli de publicitate.
"Scaderea cu 2% a pietei este un rezultat bun, daca o comparam cu evolutiile din 2009 si 2010", apreciaza Alexandra Olteanu, managing director Initiative.
UPDATEVezi raportul complet pe pagina dedicata MFB 2012
UPDATE 2 Cele mai mari investitii de publicitate s-au inregistrat anul trecut la categoria "Mobile Telecommunications" (42 mil. euro), in pofida faptului ca majoritatea companiilor din acest sector si-au redus bugetele. A doua categorie este "Cosmetics, Hygienics&Health Care" (40 mil. euro, +10% in 2011), urmata de "Medical & Optical Products & Services" (25 mil. euro, +20%)
UPDATE 3 Perspective pentru 2012
TV: Pana acum, anul 2012 inregistreaza o crestere de 10% a cifrelor de audienta, un nivel mai mic de incarcare, iar tendinta pentru lunile martie-mai a fost de descrestere cu 4-5% a inventarului vandut. Digital: Performance marketing-ul va creste atat ca valoare si cota de piata, in timp ce cota publicitatii de tip display scade. Display-ul va atrage cea mai mare parte din bugete, dar clientii vor fi nevoiti sa se concentreze asupra unor formate de mai mare impact si care ii implica pe utilizatori. Social media va continua sa creascaMobil: Ca urmare a cresterii ratei de penetrare a smartphone-urilor si a capacitatii clientilor de a intelege beneficiile marketingului mobil, 2012 va aduce o diversificare considerabila. Vor exis