Întreaga autostradă Nădlac-Sibiu va fi încheiată cel devreme peste trei ani, după ce disputa juridică cu un rege al asfaltului a fost redeschisă zilele trecute.
Terminarea autostrăzii de pe Coridorul IV de transport pan-european, ce face legătura între localităţile Nădlac şi Sibiu, riscă să aibă loc de abia în 2016, cu 2-3 ani întârziere faţă de majoritatea restului tronsoanelor. Din primăvara anului trecut, are loc un război interminabil, desfăşurat pe toate palierele, în privinţa firmei care va prinde contractul cu o valoare estimativă de 150 milioane de euro.
Dispută antrenează, pe de o parte, Compania Naţională de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi (CNADNR) şi, pe de altă parte, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, ale cărui decizii sunt atacate în justiţie de CNADNR, precum şi firma Tehnologica Radion, deţinută de Theodor Berna, unul dintre principalii asfaltatori ai Bucureştiului, care blochează în instanţe toate deciziile CNADNR şi care vrea acum să îşi facă intrarea şi pe drumurile naţionale.
Licitaţie reluată, dar contestată din nou
Disputa dintre CNADNR şi firma Tehnologica Radion a început în primăvara anului trecut. Atunci compania de stat a decis să acorde contractul unei asocieri de firme italiene formate din Tirrena Scavi şi Cossi. Firma lui Berna a contestat rezultatul, acuzând că a fost descalificată pe nedrept şi că italienii nu îndeplineau cerinţele de calificare la licitaţia respectivă.
În lunile scurse, războiul s-a desfăşurat în diferite instanţe ale Curţii de Apel Bucureşti şi CNSC, până în mai 2012, când a avut loc o remiză. Curtea de Apel Bucureşti a decis anularea licitaţiei şi reluarea ei de la zero.
În noua documentaţie de licitaţie CNADNR a introdus cerinţe de calificare la licitaţie al căror efect, spune Tehnologica Radion, este limitarea competiţiei. Una dintre cerinţe cere participan