Un set de modele matematice poate prezice daca un film va avea succes la incasari, arata un studiu realizat in Japonia.
Singura variabila care trebuie introdusa in calcul o reprezinta cheltuielile zilnice de publicitate pentru film, relateaza ANI. Asa s-a procedat in cazul a 25 de filme, precum Codul lui Da Vinci, Piratii din Caraibe: La capatul lumii, Spider-Man 3, Transformers si Avatar.
In prezent se incearca folosirea aceleiasi metode pentru depistarea hiturilor online, a produselor alimentare sau bauturilor apartinand diferitelor branduri.
Folosindu-se de formula, oamenii de stiinta de la Universitatea Tottori au incercat sa calculeze care este probabilitatea ca un individ sa mearga la film, la cinema, intr-o perioada data.
S-a tinut cont si de numarul de postari referitoare la film pe bloguri, inainte ca a acesta sa fie lansat. Calculele au dus exact la incasarile reale de care s-au bucurat aceste filme, se mentioneaza intr-un raport publicat de Journal of Physics.
Un set de modele matematice poate prezice daca un film va avea succes la incasari, arata un studiu realizat in Japonia.
Singura variabila care trebuie introdusa in calcul o reprezinta cheltuielile zilnice de publicitate pentru film, relateaza ANI. Asa s-a procedat in cazul a 25 de filme, precum Codul lui Da Vinci, Piratii din Caraibe: La capatul lumii, Spider-Man 3, Transformers si Avatar.
In prezent se incearca folosirea aceleiasi metode pentru depistarea hiturilor online, a produselor alimentare sau bauturilor apartinand diferitelor branduri.
Folosindu-se de formula, oamenii de stiinta de la Universitatea Tottori au incercat sa calculeze care este probabilitatea ca un individ sa mearga la film, la cinema, intr-o perioada data.
S-a tinut cont si de numarul de postari referitoare la film