Pentru că n-au încasat toţi banii, cei de la UEFA au înştiinţat oficial cele 3 echipe care au jucat în grupe, Steaua, Rapid şi Vaslui, că nu-şi vor primi ultima jumătate din cota de market poll, aproape 1,5 milioane de euro.
Într-o perioadă în care scandalul provocat de TVR, care a cedat meciuri de la Euro 2012 şi de la Jocurile Olimpice de la Londra către Dolce Sport, a acaparat atenţia întregii mass-media din România, un alt post TV e pe cale să arunce în aer fotbalul românesc. Principalul post comercial din ţară.
UEFA somează Pro TV
Pro TV n-a achitat ultima tranşă de bani pe care trebuie să o vireze în contul UEFA pentru drepturile meciurilor din Europa League pe sezonul precedent, ultimul din contractul de 3 ani pe care postul din Pache l-a încheiat cu forul continental.
Din cauză că Pro TV nu şi-a onorat obligaţiile de plată, UEFA a anunţat zilele trecute cele 3 cluburi care au participat în grupele competiţiei, Steaua, Rapid şi FC Vaslui, că nu-şi vor primi cea de-a doua jumătate din cota de market poll, dar şi că face demersurile pentru a-şi încasa suma de la Pro TV.
Sumele trebuiau virate pe 1 iunie
"Banii trebuiau să ne vină pe 1 iunie, aşa s-a întîmplat în fiecare din anii precedenţi. De această dată am primit un fax în care ni s-a transmis că pînă cînd Pro TV nu achită suma, nu vom vedea nici un euro", au confirmat ieri pentru GSP conducerile cluburilor din Ghencea, Giuleşti şi din Vaslui. Pro TV n-a răspuns ieri solicitării Gazetei de a comenta pe marginea subiectului.
Aproape 3 milioane de euro anual e cota de market poll
Cota de market poll reprezintă în jur de 30 la sută din suma pe care televiziunea din ţara respectivă o plăteşte anual la UEFA. Suma se împarte între echipele participante, cota cea mai mare revenindu-i clubului care evoluează în cele mai multe meciuri şi care face cele mai bune audienţe