Preț de aproape trei zile am pierdut conexiunea cu mediul virtual. Mă rog, au fost niște zile cu totul în afară de timp, legate de ”Întâlnirea de 20 de ani”. La întoarcere mă așteptau niște surprize.
Prima dintre ele e mesajul absolut tulburător realizat de Maia Morgestern pentru Campania ”Salvați Roșia Montană!”. Nu e de mirare că, în două zile, a strâns aproape 200.000 de vizualizări pe Youtube. Dacă v-a scăpat cumva, îl puteți vedea mai jos. Fără alte cuvinte.
A doua surpriză se află la polul opus: lansarea Partidului F9. Adică ”Forța Nouă”. O reîncălzire a eșecului lui Bogdan Naumovici cu ”Împreună 2012”. Știți ce e aceea o ”furăciune”? Dacă nu, haideți să descoperim împreună. Mai întâi numele. ”Forța Nouă” este o mișcare social-politică din Republica Moldova. Și are câțiva ani de activitate în spate. În domeniul publicității, F9 (sau ”Firma 9”) este una dintre cele mai cunoscute agenții de publicitate din Cluj, înființată în prima parte a anilor 90 de către niște studenți de la ”arte plastice” din bursele proprii.
N-o să enumăr aici clienții din portofoliul F9 (nu e un articol publicitar), ci doar, strict anecdotic, o să spun că, în timpul liber, artiștii de la F9 au realizat unul dintre cele mai cunoscute logo-uri din România. E o frunză. Dar nu frunza Elenei Udrea. Ci frunza Roșiei Montana. Cam atât despre cât de ”originală” este noua creație a lui Naumovici.
***
Să mergem mai departe. ”Împreună 2012” a încercat să se revendice de la mișcările din Piața Universității și din alte piețe din țară de la începutul acestui an. După cum se știe, cacealmaua nu a ținut și ”Împreună 2012” s-a dovedit a fi un eșec. Cu ”Forța Nouă”, Naumovici încearcă o nouă diversiune, încercând să-și asocieze imaginea cu Nicușor Dan și cele 70.000 de voturi pe care acesta le-a adunat în București la recentele alegeri locale. Nu am temeri că noua cace