Puţini ştiu că există o fabrică de tramvaie în Bucureşti. Îi spune URAC - Uzina de Reparaţii „Atelierele Centrale", se află undeva pe la Lizeanu, în apropierea spitalului Colentina şi în curând va împlini peste o sută de ani de existenţă. De pe poarta acestei mici uzine a ieşit în 2009 tramvaiul Bucur Low Floor ("Bucur, Podea joasă"), cel mai modern tramvai romanesc, cu podeaua coborâtă, până în dreptul refugiului. Unii i-au zis Loganul tramvaielor fiindcă e ieftin (costă sub un milion de euro faţă de trei milioane de euro, cât face un tramvai produs în străinătate), este adaptat nevoilor românilor şi este produs în totalitate în ţară. Vatmanii l-au poreclit simplu „Lăcusta", datorită culorii sale măslinii. De altfel, în depou toate tramvaiele au poreclă, indifferent de anul lor de fabricaţie. Se numesc Obama dacă sunt negre, Submarinul, dacă sunt galbene şi lista poate continua cu „Băiatul cu apă" sau „Pantera Roz" (tramvaie care au fost roz, dar care acum sunt albe). „Aşa le alintă vatamanii. Până la urmă una e să strigi „Vino cu Lăcusta", alta e să zici „Adu-mi Bucur Low Floor", dezleagă enigma Toma Constantin, şeful depoului Dudeşti din Bucureşti, locul în care trag cele mai moderne tramvaie care circula pe liniile din Capitală.
Se pregătesc încă opt tramvaie Bucur LF
Proiectanţii nu s-au gândit prea mult la denumire, au ales un nume simbolic pentru Bucureşti şi în rest au avut grijă ca noul lor model să fie unul fiabil care să nu treacă prea des prin service pentru reparaţii. „Prima ieşire cu tramvaiul a fost într-o noapte de vară. Unul asculta motorul, altul era atent la suspensii. Eram bucuroşi că suntem cu tramvaiul pe stradă, că circulăm cu un produs la care am lucrat, dar ne-am izbit şi de probleme. Ne-am dat seama că multe dintre refugii nu erau pregătite pentru acest tip de tramvai şi, mai târziu, am desfăcut părţile din refugiu care se in