Ultimul an în care compania a înregistrat rezultat pozitiv a fost în 2009, când anunţa un profit de aproximativ 120.000 de lei
Compania Roman Braşov, producător de autocamioane, autobuze şi tractoare a încheiat anul trecut cu pierderi de 6,192 milioane de lei, de aproape şase ori mai puţin decât în 2010, când a încheiat cu pierderi de 35,003 milioane de euro. Astfel, în ultimii doi ani, firma braşoveană a raportat pierderi de peste 41 milioane de lei.
Compania trece printr-o perioadă foarte grea, comenzile căzând foarte mult, în condiţiile în care armata SUA, unul dintre principalii beneficiari ai societăţii braşovene, închide teatrele de operaţiuni. În aceste condiţii, Roman SA încearcă să recâştige pieţele din Africa şi Orientul Mijlociu, tradiţionale înainte de 1990. „Suntem în negocieri cu câteva firme din Nigeria, Sudan, Egipt, dar şi cu firme din Irak. În cel mult două luni vom putea ajunge la un consens. În plus, avem foarte multe oferte trimise în zonă. Dar orice negociere nu se poate încheia de pe azi pe mâine”, ne-a declarat Carol Rugacs, directorul companiei braşovene.
După opt ani, timp în care au cumpărat circa 1.000 de camioane româneşti, Pentagonul şi-a sistat achiziţiile, iar uzina Roman este într-o situaţie delicată. „SUA se retrage din centrele de operaţiuni, au şi restricţii de buget cu criza, aşa că n-au mai avut nevoie de camioanele noastre. Acum mai avem doar contracte în valoare de câteva milioane de euro cu firmele producătoare de echipamente petroliere UPET Târgovişte şi Confind Câmpina. Le vindem maşini cu patru, şase şi şapte axe. Nu merge treaba, dar n-am dat oameni afară”, declară Rugacs. De asemenea, compania aşteaptă o serie de licitaţii pentru maşini de pompieri, dar şi pentru autobuzele Urban produse la Braşov. De altfel, de la începutul producţiei de autobuze, nu s-au primit decât câteva comen