Lodgy face furori, dar nu şi printre angajaţii de la Mioveni.
Succesul pe care îl înregistrează Dacia Lodgy este eclipsat de cele trei zile de întrerupere parţială a producţiei la Mioveni, tocmai din cauza lipsei comenzilor. Astfel, apare iar întrebarea dacă nu cumva fabrica din Maroc, în care este produsă Lodgy, le ia pâinea de la gură angajaţilor români.
Dacă ne uităm la volumul producţiei, fabrica din România a dus-o mai bine anul acesta decât în 2011, cu o creştere de 3,8% a numărului de unităţi fabricate în perioada ianuarie-mai 2012. Totuşi, nu putem să nu observăm că volumul de producţie al modelului celui mai scump şi care reprezintă circa 50% din total, Duster, e în scădere destul de mare. Apariţia Daciei Lodgy, un model mai practic şi mai ieftin, este unul dintre motive, mulţi clienţi alegând-o în defavoarea Duster-ului.
Nu doar uzina Dacia pierde din relocările producţiei, ci şi industriile auxiliare.
Reprezentanţii nemţilor de la Bosch au declarat recent că fabrica din România va avea vânzări în scădere cu 8-10 milioane de euro din cauza relocării producţiei Dacia spre Maroc şi Rusia.
Un lucru pozitiv este că fabrica din nordul Africii este deocamdată aprovizionată cu piese în cea mai mare parte din exterior, inclusiv din România. Nu pentru mult timp însă, deoarece în anii următori se intenţionează ca majoritatea pieselor să fie şi produse la Tanger.
Per total, aşadar, există un echilibru între efectele bune şi cele rele ale mutării Lodgy în Maroc. Ar fi putut exista însă un dezechilibru net, în favoarea efectelor bune, dacă în 2007 România era suficient de persuasivă încât să îi convingă pe cei de la Renault să extindă fabrica de la Mioveni, în loc să construiască una nouă în Africa.
Fabrica din Tanger a livrat în Europa 123 de Dacia Lodgy în martie, 675 în aprilie şi circa 250