Deschiderea autostrăzii A3, Bucureşti-Ploieşti, va putea avea loc, la mustaţă, la 30 iunie. Şoferii nu vor beneficia de servicii elementare, precum parcări, alimentare cu carburanţi, iluminat şi semnalizări luminoase pe autostradă.
VEDEŢI MAI JOS CUM ARATĂ AUTOSTRADA BUCUREŞTI-PLOIEŞTI
Şoferii români vor putea folosi cu începere din 30 iunie autostrada A3, potrivit ultimelor promisiuni făcute de Ministerul Transporturilor. Din cei 62 de kilometri ai autosrăzii vor lipsi însă primii şase situaţi între şoseaua Petricani din sectorul 2 al Capitalei şi centura Bucureşti.
Ca urmare, intrarea pe autostradă se va face prin benzi de încadrare pe sensul de parcurgere a autostrăzii dinspre DN2 spre DN1. Cei care vor veni dinspre DN1 vor fi obligaţi să traverseze celelalte două benzi ale centurii. La aproximativ 200 de metri de centură se va găsi un giratoriu care va permite fie intrarea în Bucureşti prin traversarea un pod peste centură, fie continuarea călătoriei către Ploieşti. Podul este deocamdată realizat doar pe jumătate, în absenţa exproprierilor de terenuri necesare.
Lucrările la autostradă au început în 2008, iar această definitivare parţială a celor 56 de kilometri dintre centurile celor două oraşe a luat Ministerului Transporturilor nu mai puţin de cinci ani.
Încă se mută stâlpii de înaltă tensiune
Tronsonul dintre centura Bucureşti şi Moara Vlăsiei, executat de firma italiană Pizzarotti, este cel mai avansat. Au fost efectuate marcajele de circulaţii provizorii, de culoare galbenă. Se lucrează însă la mutarea unuia din cei 5-6 stâlpi situaţi de-o parte şi de alta a autostrăzii, folosiţi pentru traversarea acesteia cu liniile de înaltă tensiune.
De la Moara Vlăsiei lucrările sunt rămase mai în urmă. Pe sectorul realizat de firma Euroconstruct Trading 98 (Dan Beşciu) se găsesc încă materiale de construcţie, iar muncitorii