TIMISOARA. Examenul de Evaluare Nationala la Limba si Literatura Romana le-a dat mari batai de cap elevilor, dar si profesorilor. Subiectul nr. 2 i-a pus in dificultate atat pe elevi, cat si pe profesori, care nu s-au pus de acord daca raspunsul corect la exercitiul nr. 3 este “subiectiva” sau “predicativa”.
Comisia nationala de evaluare a stabilit, in baremul de corectare, ca varianta corecta este “subiectiva”, insa jumatate dintre profesorii din Timisoara care verifica lucrarile sunt de parere ca raspunsul oferit de comisia nationala este gresit. La cererea societatii civile si a dascalilor, comisia ar putea accepta acum ambele variante ca fiind corecte.
“Am fost prin centre si am discutat cu profesorii. Am constatat ca jumatate dintre ei spun ca este corecta varianta cu predicativa, iar jumatate spu ca este corecta cea subiectiva. Dupa diverse discutii pe care le-am avut cu inspectorul de specialitate am stabilit ca pot fi aduse atat argumente pro, cat si argumente contra”, ne-a declarat Mariea Stefan, presedintele Comisiei Judetene a Examenului de Evaluare Nationala 2012.
CITESTE SI: Semneaza petitia online pentru acceptarea predicativei la baremul de la subiectul II, cerinta 3 la Evaluarea Nationala 2012
Aceasta spune ca momentan, profesorii care se ocupa de corectat merg pe varianta comisiei nationale data in barem, insa presiunile facute de unii profesori si de societatea civila i-ar putea determina pe membrii comisiei sa accepte ambele variante si elevii sa nu fie depunctati. In acest caz, spune Mariea Stefan, vor fi recorectate toate lucrarile la nivelul judetului Timis.
VEZI SUBIECTELE DE LA LIMBA ROMANA LA EVALUAREA NATIONALA 2012!
Subiectul I
Citeste, cu atentie, textul urmator:
“Dan alese cel mai sigur leac impotriva propriei emotii: sa traiasca emotia altora. Adica sa citeasca pana ii va cadea cartea di