Astăzi se desfășoară ultima probă din cadrul Evaluării Naționale 20012, cea la disciplina Matematică. EVZ vă prezintă modul în care trebuiau rezolvate subiectele la Matematică. Profesorul de matematică Andrei Dobre arată, pas cu pas, ce ar fi trebuit să scrie elevii pentru a obține nota maximă la această probă. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
UPDATE 15.10. Baremul de corectare a subiectelor la proba de matematică din cadrul examenului de evaluare națională a fost publicat.
DĂ CLICK PE IMAGINEA DE MAI JOS PENTRU A VEDEA BAREMUL DE CORECTARE
UPDATE 11.00: Piatra de încercare ar putea fi Subiectul III, unde copiilor li se cere să rezolve o problemă cu caracter practic, iar profesorii se tem că nu vor fi în stare să se raporteze la realitate.
"Ar trebui mai întâi să-şi imagineze cum arată toate lucrurile astea în viaţa reală şi apoi să se apuce de rezolvare”, spune profesorul de matematică Mitică Dudău. La proba de astăzi, la subiectul III li s-a cerut elevilor să facă anumite calcule imaginându-și o vază cu apă.
UPDATE 10.50: Chicote de bucurie la Școala nr. 11 ”Heliade Rădulescu” din Capitală. Elevii care ies din examen spun că subiectele la Matematică au fost ușoare, dar că cereau maximă atenție.
”La subiectul al III-lea, dacă nu citeai de câteva ori cerința nu prea îți dădeai seama care ar putea fi rezolvarea”, spunea un elev, fericit că a dibuit totuși ușor rezolvarea corectă.
Deși au venit să susțină proba de Matematică, precuparea lor principală este tot subiectul cu subiectiva și predicativa de la proba de Limba și literatura română. În curtea școlii, părinții dezbat și ei intens problema și le plâng de milă celor ce nu au ales varianta de răspuns ”subiectiva”.
La Evaluarea națională din acest an s-au prezentat cu 20% mai puțini elevi față de cei care au absolvit clasa a VIII-a. Ministerul Educației a alocat 200.000 de locu