Piaţa de autovehicule va continua trendul negativ în acest, iar profitul reţelelor de distribuţie va rămâne în jurul a zero, în condiţiile în care în primele cinci luni media profitabilităţii la nivelul industriei este negativă, estimează Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, informează Mediafax.
"Scăderea vânzărilor a condus la o prăbuşire a cifrei de afaceri în perioada 2008-2010, cu 50% în 2010 faţă de 2008. Estimarea este că pentru 2011 reducerea va fi de 60%, iar cifrele din 2012 vor confirma continuarea acestei prăbuşiri. Cifra de afaceri va continua trendul negativ în acest an", a declarat, miercuri, Brent Valmar, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), la conferinţa Mediafax Talks about Auto Industry.
El a arătat, de asemenea, că din cauza crizei a avut loc şi o scădere a numărului de distribuitori autorizaţi ale diferitelor mărci auto, însă cifrele oficiale nu arată dimensiunea reală a dificultăţilor de pe piaţa auto.
"Sunt multe firme în insolvenţă, aceste se confruntă cu o serie de probleme, cum ar fi lipsa de cash, întărzieri la plată a unor partneri, probleme întâpinate la rambursarea creditelor către bănci. În plus la nivelul industriei a avut loc o scădere a profitabilităţii, nu mai putem vorbi demult de profitabilitate în vânzarea de maşini noi, iar în restul industriei nivelul de profitabilitate este uşor peste 0. Din analizele făcute de noi, în primele luni media de profitabilitate la nivelul industriei este negativă", a adăugat Valmar.
Scăderea pieţei are la bază, potrivit APIA, printre altele lansarea târzie a programului de înnoire a parcului auto, zvonurile legate de acest program, dar şi puterea de cumpărare redusă şi importul ridicat de maşini second-hand din ultimii ani.
"Trebuie să ne concentrăm cu toate eforturile spre sprijinirea producţiei l