După izbucnirea scandalului creat de baremul ambiguu de la unul dintre subiectele la Limba şi Literatura Română ale evaluării naţionale au apărut din nou voci care susţin revenirea la examenul de treaptă, aşa cum a fost până în 1995. Este aceasta soluţia cea mai bună pentru absolvenţii de gimnaziu?
Mai mulţi părinţi au ieşit ieri în stradă, supăraţi din cauză că odraslele lor au fost victimele unui subiect la care nici măcar profesorii de Limba şi Literatura Română nu se pun de acord să spună care e răspunsul corect. Luni a fost proba de Română, la care unul dintre subiecte a sunat aşa: „Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii". Şi apoi să arate candidatul ce fel de propoziţie este aceasta: atributivă, predicativă ori subiectivă. S-a creat, imediat după test, o mare supărare în rândul părinţilor, în condiţiile în care acest subiect poate avea două răspunsuri bune. Cu toate că, potrivit baremului, numai o soluţie este validă, iar dacă unii elevi au indicat altă variantă, pierd la punctajul general al lucrării. Unii profesori au spus - "subiectiv" este răspunsul corect, alţii au indicat însă că şi "predicativă" poate fi corect. Chiar în ziua de luni a fost activată o petiţie online, pentru care semnaseră până ieri peste 30.000 de părinţi din toată ţara, ai căror copii trec acum prin focul Evaluării Naţionale. Scandalul s-a umflat atât de mult ieri, încât până şi premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Educaţiei să găsească o "soluţie raţională" la această problemă.
Testul incriminat nu-i va încurca pe elevi, zice ministrul Educaţiei
Ziua de ieri a însemnat o luare de poziţie a ministrului Educaţiei, prezent la Guvern, unde a răspuns întrebărilor pe această temă, ocazie cu care Liviu Pop i-a îndemnat pe candidaţii de la proba de Română care se consideră nedreptăţiţi de baremul ambiguu să facă contestaţie, dacă li s-a scăzut pu