Pentru conationalii sai germani, explica omul de afaceri Roland Frobel, criza din zona euro este un uragan care poate fi observat la orizont, dar care nu a lovit inca.
"Furtuna vine, toata lumea stie acest lucru, dar fulgerul nu a lovit inca", a spus Rossmann, directorul financiar al unuia dintre cele mai mari lanturi de retail din industria sanatatii si frumusetii, citat de Reuters.
Din pozitia acestuia, este greu sa-ti imaginezi o vreme economica mai insorita. Compania sa a creat recent aproape 3.000 de joburi noi in Germania si in afara acesteia, extinzandu-se in tari din afara zonei euro, precum Polonia si Turcia, si, potrivit estimarilor, vanzarile vor creste cu aproape 12% in acest an comparativ cu 2011.
"Sentimentul germanilor legat de apropierea crizei este in continuare vag, nedefinit. Si observi acest lucru in dorinta lor de a iesi si a cumpara. Dispozitia lor pentru consum se mentine ridicata", a mentionat Frobel.
Hanovra, un centru comercial si industrial dezvoltat din nordul Germaniei, se afla la o lume distanta de tarile acaparate de recesiune precum Grecia si Spania.
Viata pentru germani este asa cum trebuie sa fie. Rata somajului este la cel mai scazut nivel din ultimii 20 de ani. Exporturile se afla la niveluri record.
Increderea consumatorilor este in crestere pentru luna iulie, ca urmare a asteptarilor privind cresteri salariale, desi, potrivit unui studiu GfK, se remarca un nivel mai ridicat de pesimism cu privire la perspectivele economice ca urmare a crizei din zona euro.
Oamenii sunt constienti ca totul se poate schimba brusc in rau daca criza care afecteaza tarile vecine va lovi in cele din urma.
Semnele crizei se prefigureaza insa treptat. Ziarele locale au consemnat introducerea regimului de munca part-time in fabricile apartinand producatorului g