Lucrările de reabilitare ale unuia dintre cele mai importante sectoare feroviare finanţate cu fonduri europene, Vinţu de Jos - Simeria, sunt întârziate cu opt luni din cauza contestaţiilor repetate depuse de consorţiile implicate în licitaţie, riscând astfel blocarea derulării proiectelor de acest gen din sectorul feroviar, care se confruntă cu probleme similare. Sursa: CFR Călători
Potrivit reprezentanţilor companiilor care au depus oferte în cadrul licitaţiei, lucrările, cu o valoare de circa 333 milioane de euro, ar fi trebuit să înceapă în noiembrie 2011, însă până în prezent nu a fost soluţionată procedura de atribuire.
Iniţial, realizarea tronsonului a fost atribuită consorţiului Swietelsky -Strabag - Alstom - Ardaca - Euro Construct - Transferoviar Grup, însă asocierea FCC Construccion - Alpine - Azvi - Straco a depus contestaţie, respinsă la Curtea de Apel Bucureşti.
La a doua evaluare realizată de comisia de licitaţie a fost desemnat acelaşi câştigător, pentru ca ulterior la a treia evaluare a comisiei să fie declarat câştigător consorţiul FCC - Alpine - Azvi - Straco.
Contestaţiile întârizie demararea lucrărilor
Asocierea condusă de Swietelsky susţine, într-un memoriu trimis ministrului Transporturilor, Ovidiu Silaghi şi conducerii CFR SA că "asocierea concurentă şi-a modificat oferta financiară, nu a indicat informaţii despre sursa materialelor utilizate în proiect şi a modificat oferta tehnică, ceea ce a dus la schimbarea duratei de execuţie, iar speculaţii pur juridice şi concluzii eronate sunt temeiul atribuirii contractului către un ofertant a cărui ofertă nu corespunde cerinţelor documentaţiei de atribuire şi nici dispoziţiilor legale relevante".
Asocierea a anunţat că se va adresa din nou CNSC pentru soluţionarea contestaţiei, chiar şi Curţii de Apel, iar dacă nu va avea câştig de cauz