Când liderii europeni s-au întâlnit la summitul UE săptămâna trecută, ordinea lor de zi a fost dominată de criza financiară a zonei euro. În fiecare stat membru, companiile sperau că se vor lua măsuri pentru soluţionarea unor probleme precum scăderea dezvoltării, şomajul în creştere şi slăbirea încrederii clienţilor.
Toţi producătorii, în special cei care depind de exporturi, aşteptau semne de progres cu privire la un alt punct de pe ordinea de zi a summitului: "revizuirea progresului şi discutarea manierei în care Uniunea îşi poate aprofunda relaţiile comerciale şi investiţiile cu partenerii principali".
Comerţul liber este un principiu sprijinit în întreaga industrie auto, în special de companii precum Ford Motor Company, care deserveşte clienţi pe şase continente ale lumii. De-a lungul istoriei sale, Ford a sprijinit pe deplin acordurile comerciale libere; acestea sunt vitale pentru circulaţia liberă a bunurilor precum autovehiculele şi componentele acestora. Pentru a fi eficiente tranzacţiile comerciale necesită eliminarea barierelor tarifare şi nontarifare impuse, absenţa manipulării valutare şi liberalizarea import-export reciprocă de către naţiunile implicate în aceste tranzacţii.
Cu toate acestea, experienţa ne arată că teoriile privind comerţul liber susţinute în acordurile oficiale nu sunt întotdeauna materializate de practica implementării în realitate a comerţului liber. Principiul comerţului liber trebuie reinstituit deoarece Comisia Europeană încearcă să obţină un mandat de negociere de la statele membre pentru a implementa un acord comercial extins cu Japonia, cea de-a treia putere economică din lume. Statele membre ar trebui să acţioneze cu prudenţă.
Toţi liderii de afaceri trebuie să sprijine comerţul liber atunci când regulile sale sunt transparente şi implementate corect. Desigur că Ford sprijină acest principiu. Mai mult d