Finalizarea autostrăzii dintre București și Constanța, după 25 de ani de la punerea pietrei de temelie, ar putea să înjumătățească timpul petrecut pe drumul către mare, iar în zilele aglomerate durata călătoriei între Capitală și Eforie Nord, spre exemplu, va scădea și sub 50% din cea de până acum.
Tronsonul de drum ce va fi dat în folosință pe 20 iulie totalizează doar 37 de kilometri, un procent infim din cei circa 200 de kilometri ai autostrăzii, însă a produs până acum mulți nervi șoferilor care s-au aventurat spre mare în mijlocul sezonului estival.
Pentru început, pe cei 20 de kilometri dintre Cernavodă și Medgidia se va circula pe o singură bandă pe sens, iar viteza maximă va fi cel mai probabil de 100 km/h pentru autoturisme. Pe restul drumului, inclusiv pe bucata dintre Murfatlar și Agigea inaugurată anul trecut (incluzând aici și o parte din centura ocolitoare a Constanței), se va putea circula cu viteza maximă de 130 km/h.
Luând în calcul o viteză medie de deplasare de 80 km/h într-o perioadă cu trafic moderat pe porțiunea cu o singură bandă pe sens și de 110 km/h pentru cea cu două benzi, se poate ajunge de la Cernavodă la Murfatlar în circa 25 de minute. După terminarea întregii lucrări, timpul ar putea scădea până la 20 de minute.
De la opt ore, la o oră și jumătate
Traseul folosit până acum are 44 de kilometri, pe un drum virajat, cu o singură bandă pe sens și trecând prin mai multe localități. Într-o perioadă obișnuită a sezonului estival este greu să circuli în siguranță cu mai mult de 40 km/h în medie, date fiind obstacolele numeroase și greu de depășit, de genul căruțelor, utilajelor agricole sau mașinilor vechi. În aceste condiții, drumul dintre cele două localități poate dura ceva mai mult de o oră, într-o ipoteză optimistă.
Restul drumului dintre București și Eforie Nord, totalizând ci