PNL, PSD, PDL şi UNPR Constanţa sunt fie foarte active pe site-urile de partid, fie anemice şi ancorate în trecutul recent. Partidele politice de la malul mării încă învaţă ceea ce înseamnă imaginea în mediul online şi cât este de important să exişti şi să te manifeşti prin intermediul tuturor mijloacelor de comunicare.
Una dintre expresiile celebre ale lui Marshall McLuhan este „Medium is the message" („Mediul folosit este mesajul"). E drept, ideea a născut o serie de controverse, căci, în interpretarea unora, McLuhan n-ar fi făcut de fapt o apologie a tehnologiilor. Cu toate acestea însă, în mentalul colectiv s-a întipărit principiul promovat de ceea ce unii au numit un profet al erei informaţionale, principiu potrivit căruia mijloacele de comunicare au, de cele mai multe ori, o importanţă covârşitoare, substituindu-se mesajului.
În ceea ce priveşte partidele politice din România, acestea şi-au dezvoltat în ultimii ani site-uri, bloguri, platforme de comunicare ce conţin informaţii legate de organizarea filialelor, de parlamentari, aleşi locali şi declaraţii politice. Scopul a fost acela de a se expune şi în mediul online, de a-şi consolida imaginea, de a-şi populariza doctrina, platformele, cadrele.
PNL are „haine noi" pe site
La Constanţa, formaţiunile politice nu au fost tocmai fanele mediului online. Ele au site-uri de relativ puţin timp. Cât priveşte actualizarea acestor site-uri, acest lucru se întâmplă de şi mai puţin timp.
PNL Constanţa a avut, până la începutul acestui an, un site foarte modest, „prăfuit", neactualizat de foarte mult timp. În luna februarie însă, liberalii şi-au „rebranduit" site-ul, dându-i o nouă faţă. Astfel, la adresa constanta.pnl.ro pot fi accesate informaţii referitoare la Biroul Politic Teritorial, Birourile Politice Locale, organizaţiile locale, Organizaţia Femeilor Liberale, Tineretul Naţional Libe