Bucureştenii vor circula din 2015 cu primele trenuri pe tronsonul de metrou Râul Doamnei - Eroilor, parte a magistralei cinci Drumul Taberei - Pantelimon, un contract de 215 milioane euro, în condiţiile în care lucrările la construcţia tunelurilor de pe această linie vor demara din toamnă.
"Am adus deja două scuturi (utilaje) care lucrează în tunele şi urmează să îl primim şi pe al treilea. Acestea vor începe lucrările din septembrie-octombrie. Cred că primele trenuri vor fi puse în funcţiune din 2015 pe linia 5 de la Râul Doameni şi de la staţia Valea Ialomiţei până la Eroilor", a spus Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex. Viteza cu care aceste utilaje execută lucrările de excavare este de 30 de metri pe zi, de aproape opt ori mai mare decât cea a echipamentelor normale.
Pe şantier vor lucra 200 de angajaţi ai companiilor care au câştigat contractul, potrivit lui Udrişte.
Metrorex a semnat anul trecut contractul cu firmele constructoare Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 (România) şi AB Construct (România), valoarea lucrărilor ridicându-se la 215 milioane de euro fără TVA, adică un cost de cira 34,6 milioane de euro pe kilometru.
Noul tronson va deservi 300.000 de bucureşteni şi va avea o lungime de puţin peste 6 kilometri, urmând să cuprindă zece staţii (Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor).
Finanţarea pentru investiţia în tronsonul Râul Doamnei - Eroilor este asigurată în proporţie de 50% de la bugetul de stat, restul banilor fiind de la Banca Europeană de Investiţii.
Reţeaua de metrou din Capitală are în prezent puţin peste 70 de kilometri şi 51 de staţii, însă în următoarele două decenii Metrorex, cu afaceri de 120 de milioane de euro anul trecut, are