Noul Hyundai i20, arată proaspăt şi e prea bine echipat pentru un model de clasă mică. Una dintre versiuni poate fi însă nedrept de lentă chiar şi pentru o maşină de oraş. HYUNDAI I20
Fiecare a cincea maşină nouă vândută în România aparţine segmentului subcompact. Adevărul este că, deşi pare mult, e loc şi de mai bine. Numai clasa imediat superioară (cea compactă) poate rivaliza varietatea ofertei, contra unor preţuri mai mari însă.
Ca regulă generală pentru această zonă a pieţei, preţul de achiziţie are o importanţă capitală în decizia de cumpărare. Nu e de lepădat nici notorietatea modelului, iar clasa mică nu duce lipsă de nume "grele" – Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa, Renault Clio. Dotările sunt percepute mai degrabă ca un bonus: bune – atunci când "pică", dar nu neapărat esenţiale. Preocuparea producătorilor vizează mai degrabă configurarea unor versiuni de bază, cele care dau preţul de intrare în gamă, cât mai "aerisite".
În aceste condiţii, decizia importatorului Hyundai de a relansa în România modelul i20 cu un pachet parcă prea consistent de dotări este cel puţin curioasă.
Şi mai neaşteptat, preţul minim pregătit pentru această ocazie (aşadar unul care ar trebui să lase loc ulterior adevăratului preţ, cel de listă – mai mare) reuşeşte să rămână de partea corectă a pragului de 10.000 de euro cu tot cu TVA.
Design inspirat de i30
Dacă designul nu izbuteşte să atragă atenţia asupra modelului coreean (nici după faceliftul prezentat la Salonul de la Geneva), atunci echipamentele puse la bătaie de Hyundai ar trebui s-o facă.
Pe partea de siguranţă, i20 vine nu doar cu ABS, ci şi cu ESP. Airbagurile sunt şase la număr, iar centurile pot fi reglate pe înălţime.
De confort se îngrijesc aerul condiţionat, radio-CD-ul (cu mufă USB), geamurile faţă