Partidele politice au tăiat adânc în bugetul de campanie pentru alegerile locale. Cea mai mare reducere pare să fi fost operată la cheltuielile cu publicitatea în presă.
Criza s-a simţit anul acesta până şi în campania electorală, partidele politice reducând la maximum cheltuielile cu promovarea candidaţilor lor. De altfel, tot din motive de... criză, campania s-a cam limitat, în Sălaj, la candidaţii pentru funcţia de primar şi preşedinte al Consiliului Judeţean, prea puţin fiind pus accent pe promovarea consilierilor locali sau judeţeni.
USL a cheltuit cel mai mult în campanie
Potrivit datelor primite de la filialele judeţene ale partidelor, cel mai mult a cheltuit în campanie USL-ul, care a dat pe publicitatea electorală din presa scrisă şi din televiziune, dar şi pe publicitatea outdoor şi costurile cu deplasările în judeţ aproximativ 180.000 de lei. Criza s-a resimţit din plin chiar şi la USL, fapt evident din comparaţia cu cheltuielile cu campania pentru localele din 2008. Astfel, potrivit unui raport al Institutului de Politici Publice (IPP), acum patru ani doar pentru promovarea în presa scrisă a lui Radu Căpîlnaşiu, candidat şi atunci la Primăria Municipiului Zalău, s-au cheltuit 6.687 de euro plus TVA, iar pentru apariţiile în presa scrisă ale lui Tiberiu Marc, candidatul la preşedinţia Consiliului Judeţean Sălaj, s-au plătit 7.097 de euro plus TVA.
Acum, din datele primite de la reprezentaţii uniunii, întreg bugetul pentru publicitate în presa locală, ziare plus televiziuni, nu a depăşit, în cazul USL, suma de 7.500 de euro, sumă ce include apariţiile ambilor candidaţi.
PDL a avut cea mai multă publicitate în mass media locală
Partidul Democrat Liberal şi-a promovat candidaţii la alegerile locale din 10 iunie cu 160.000 de lei. Potrivit lui Claudiu Bîrsan, preşedintele organizaţiei