Bugetele pentru publicitate online ar putea ajunge anul acesta la circa 41,2 milioane de euro, de patru ori mai mult fata de 2007, conform estimarilor Hyperactive, una dintre cele mai mari agentii locale de marketing interactiv.
Anul trecut, investitiile in achizitia de spatiu de publicitate pe internet au fost de 34,1 milioane de euro.
Din suma de 41,2 milioane de euro care urmeaza sa fie cheltuita anul acesta pentru achizitia de media online, circa 22 de milioane sunt bugetele pentru display media (in special, bannere), iar 19,3 milioane de euro pentru performance media, adica achizitia de publicitate prin Google, Facebook si Yahoo!.
De altfel, zona de performance media este cea care inregistreaza si cea mai mare crestere anul acesta, de aproximativ 50%, de la in jur de 13 milioane de euro anul trecut la 19,3 milioane de euro in 2012.
“Factorii majorarii pietei anul acesta vin din zona de performance: Yahoo!, Facebook si Google vor avea cresteri intre 50-100%”, explica Alex Visa, managing partner al agentiei Hyperactive.
Google a avut venituri de circa 10,1 milioane de euro anul trecut, iar Facebook si Yahoo! in jur de 3 milioane de euro, impartite aproximativ egal.
Internetul este singurul mediu de promovare care a continuat sa creasca si in anii de criza, ba chiar cu doua cifre, in contextul in care, per total, investitiile in media s-au diminuat circa 43% de la inceputul crizei.
Practic, daca in 2008 bugetele pentru achizitia de spatiu de publicitate erau de circa 540 de milioane de euro, anul trecut au fost in jurul a 309 milioane de euro, conform estimarilor Initiative, agentia de media a grupului de comunicare Lowe. Anul acesta suma ar putea sa scada la 303 milioane de euro, potrivit Initiative. Zona digitala a devenit mainstream “Zona digitala a devenit mainstream (n.red. un lucru obisnuit). Nu cred ca mai ex