Unul dintre cei mai interesanţi şi experimentaţi cineaşti din România, Vivi Drăgan Vasile este directorul de imagine al unor filme binecunoscute precum Moromeţii , Piaţa Universităţii - România , Filantropica , Occident , Furia , Caravana cinematografică , Nunta mută , Cealaltă Irina , Patul conjugal , Secretul armei secrete , Năpasta , Horea , Prea cald pentru luna mai , Punct şi de la capăt , Cuibul de viespi , Înghiţitorul de săbii , Mijlocaş la deschidere , Drumul oaselor , care i-au adus numeroase premii prestigioase . A lucrat şi la seriale de televiziune, la coproducţii, la o istorie a desenului animat, iar prin Fundaţia Arte Vizuale - al cărei director executiv şi fondator este - susţine şi încurajează tinerii cineaşti, dar şi conservarea prin memoria peliculei a patrimoniului etnografic românesc.
- Domnule Vivi Drăgan Vasile, Fundaţia Arte Vizuale, al cărei fondator sunteţi, împlineşte douăzeci de ani. TIFF, i-a dedicat chiar o secţiune.
- Da, facem douăzeci de ani. Habar n-am cum s-a întâmplat. A fost o trăsnaie mare de tot. Se întâmpla în '92, plecând, teoretic, de la Grupul de Dialog Social, unde ne-am făcut mâna. Cu câţiva entuziaşti, cum era atunci. Acolo montam, pentru Piaţa Universităţii, care ştiţi că avea în fiecare seară o proiecţie pe perete la Arhitectură, cu imagini din ziua anterioară sau din altă parte, montam la studioul mic al Grupului de Dialog Social, împreună cu Sorin Ilieşiu, Horea Murgu, Mihai Gheorghiu, Sorin Drăgoi, Alina Mungiu, tot grupul ăsta, unii foarte tineri, alţii mai spre maturitate. După un an, practic, unii dintre noi au vrut să facă un studio - făceam totul absolut fără bani. Cumva tot de acolo a pornit şi Piaţa Universităţii (filmul - nota A.C.H.). Împreună cu Sorin Ilieşiu şi Vlad Păunescu am făcut un scurt-metraj, Te iubesc, libertate, cu a