Aflat la începutul acestei luni într-o vizită de lucru pe şantierul Autostrăzii Soarelui, ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a anunţat că pe data de 20 iulie vor fi deschise circulaţiei tronsoanele de autostradă Cernavodă - Medgidia şi Medgidia - Constanţa. Ministrul menţiona atunci că sectorul de autostradă Cernavodă - Medgidia va fi deschis în regim de drum naţional, iar tronsonul Medgidia - Constanţa, inclusiv Centura Constanţei, va fi deschis în regim de autostradă.
Ieri, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunţat că joi, 19 iulie, va avea loc deschiderea circulaţiei pe o cale a Autostrăzii Cernavodă - Constanţa, tronsonul Cernavodă - Medgidia. Evenimentul începe la ora 11.00, la nodul rutier Cernavodă. La foc continuu Cum arată însă, cu doar o săptămână înainte de deschidere, cel mai aşteptat tronson al Autostrăzii Soarelui, acela care va face posibil drumul direct de la Bucureşti la Constanţa şi retur în condiţii pe care le putem numi europene, civilizate? Ei bine, încă se lucrează. Utilaje, camioane, muncitori, asfalt, parapeţi pe mijlocul autostrăzii, deja montaţi sau care aşteaptă să fie montaţi cât de curând. Agitaţie continuă, un murmur neîntrerupt şi mult praf. Sunt ultimele zile, ultima sută de metri până la tăierea panglicii. Ieri, la temperaturi greu de suportat, constructorii dădeau zor să finalizeze tronsonul pe care se va circula în regim de drum naţional şi pe care se vor aplica, cel puţin pentru o perioadă, o serie de restricţii. Astfel, pe tronsonul Cernavodă - Medgidia, ieri încă se turna asfalt, iar parapeţii de mijloc nu erau, evident, montaţi. La faţa locului, zeci de muncitori care, chiar şi la ora prânzului, nu s-au oprit din lucru. Planuri, termene limită, indicaţii, uneori nervi. Atmosfera generală este însă asemănătoare unui joc Lego, în permanentă construcţie. Piesă după piesă, jocul se apr