Cercetătorii de la Universitatea din Missouri, SUA, au creat un sistem de evaluare a personalităţii utilizatorilor de Facebook, potrivit livescience.com.
Experţii au ajuns la concluzia că modul şi frecvenţa cu care postăm pe reţeaua de socializare, şi nu neapărat ce postăm, pot oferi indicii cu privire la trăsăturile de caracter ale fiecăruia dintre noi.
Heather Shoenberger, doctorand la Universitatea din Missouri, a demarat cercetarea cu un chestionar, urmat de un test de personalitate, ambele aplicate unor utilizatori de Facebook.
Potrivit concluziilor acesteia, persoanele cu un apetit ridicat pentru activităţi riscante în viaţa de zi cu zi au tendinţa de a-şi petrece timpul în online interacţionând frecvent cu prietenii, postând poze şi actualizându-şi constant statusul.
Pe de altă parte, persoanele rezervate ori introvertite preferă să îşi petreacă timpul pe Facebook urmărind fluxul de ştiri, în detrimentul socializării cu internauţii.
Scala dezvoltată de cercetătorii americani poate veni în ajutorul specialiştilor în marketing şi publicitate, care îşi vor găsi astfel mai uşor publicul ţintă, potrivit lui Shoenberger. Spre exemplu, o companie care are ca public ţintă iubitorii de aventură poate ajunge mai uşor la ei, urmărindu-le acestora activitatea pe Facebook.
Cercetătorii de la Universitatea din Missouri, SUA, au creat un sistem de evaluare a personalităţii utilizatorilor de Facebook, potrivit livescience.com.
Experţii au ajuns la concluzia că modul şi frecvenţa cu care postăm pe reţeaua de socializare, şi nu neapărat ce postăm, pot oferi indicii cu privire la trăsăturile de caracter ale fiecăruia dintre noi.
Heather Shoenberger, doctorand la Universitatea din Missouri, a demarat cercetarea cu un chestionar, urmat de un test de personalitate, ambele aplicate unor utilizatori de Facebook.
Potrivit con