motto:
Nu numai visele au aripi...
Când omul a pus aripi lucrului făcut de el ,
Acesta s-a numit avion.
Omul a pus avionul să zboare.
Din acel moment omul a cucerit a treia dimensiune a lumii, zborul.
GETTA a fost şi va fi pentru Constanţa o pagină de început a unei istorii sortită să fie fără de durată: Hidroaviaţia
După încheierea Primului Război Mondial, România a luat act de necesitatea stringentă a unor noi deschideri în ceea ce priveşte armata şi politica de apărare. Reconfigurarea graniţelor bătrânei Europe, potenţialii inamici ai ţării şi modul şi mijloacele de susţinere a unor potenţiale agresiuni au pus în faţa guvernanţilor români o serie de probleme cu totul noi. Agresiunea asupra României era de data aceasta percepută ca fiind posibilă cu noi categorii de forţe armate şi echipamente de luptă. Apariţia blindatelor şi mai ales a aviaţiei reprezentau factori extrem de importanţi de care trebuia să se ţină cont. Din aceste puncte de vedere au fost întreprinse demersuri de fundamentare a unor studii de piaţă pentru achiziţia noilor echipamente militare.
Urmare a oportunităţilor de afaceri, la Constanţa bancherul Gheorghe I Georgescu care avea să devină în scurt timp preşedinte al Camerei de Comerţ a sprijinit pe ing. Nicolau (socrul său) să deschidă o societate declarată ca având profil de construcţii aeronautice, S.T.C. (Societatea de Transport Constanţa). Societatea a fost înfiinţată la începutul anilor 1920 şi a început activitatea într-un imobil de pe Str. Griviţa nr. 44 (În spatele Hanului Balcan la intersecţia cu strada Olteniei).
Având la baza un caiet de sarcini public întocmit de Direcţia Superioară a Aeronauticii, George I. Georgescu a început demersurile pentru semnarea unui acord cu reprezentanţii Ministerului de Război pentru construirea unui hidroavion în cadrul respectivei