Deşi litoralul românesc este pe locul doi în topul celor mai ieftine destinaţii din Europa, slaba promovare şi infrastructura proastă o plasează în rândul celor mai puţin vizitate ţări.
Coşul zilnic al turistului este în România cel mai ieftin din Europa, după Bulgaria, potrivit unui studiu al Federaţiei Patronatelor în Turismul Românesc şi datelor furnizate de o cercetare a Poştei Britanice. Cu toate acestea, doar 69.511 turişti străini (23.800 cu nave de croazieră şi 45.711 cu autocarul, avionul sau pe cont propriu) au vizitat anul trecut litoralul românesc, potrivit datelor furnizate Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului „Litoral – Delta Dunării“ de Institutul Naţional de Statistică.
Un departament de cercetare al Poştei Britanice face informări, anual, cetăţenilor britanici cu privire la preţurile care îi aşteaptă în diferite destinaţii. În acest scop, s-a stabilit un coş zilnic de vacanţă al turistului, în care sunt incluse opt produse alimentare şi nealimentare: o cină pentru doi adulţi (care include o sticlă de vină şi este servită la un restaurant cu specific local), un pachet de ţigări, o cremă de protecţie solară cu factor 15, o sticlă de bere locală, o apă minerală, un spray anti-insecte, o ceaşcă de cafea şi o sticlă de Coca-Cola, ultimele servite la un bar sau cafenea.
Comparaţia celor de la Poşta Britanică nu include şi România, aşa că Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) a făcut propriile calcule şi a ajuns la următoarele preţuri pentru ţara noastră, staţiunea luată ca referinţă fiind Mamaia: cina – 38,87 euro, ţigările – 2,72 euro, crema – 5,15 euro, spray-ul anti-insecte – 2,27 euro, berea – 1,36 euro, apa – 0,78 euro, cafeaua – 1,13 euro, coca-cola – 1,13 euro. Astfel, coşul zilnic al turistului care vine în România ar ajunge la 53,41 euro.
„Duceţi-vă, străini, în R