Păpuşile sexy sunt, în mintea copiilor, garantul popularităţii şi succesului, iar fetiţele vor să se identifice cu ele.
Încă de la împlinirea vârstei de 6 ani, când de abia dacă ştiu să-şi scrie corect numele, fetiţele se percep ca fiind sexy. Aceasta este concluzia unui studiu apărut în publicaţia britanică „Sex Roles", care a inclus 60 de fetiţe, însoţite de mamele lor. În cadrul acestui sondaj, cercetătorii au folosit diverse păpuşi pentru întrebări diferite (care păpuşă consideră că îi seamănă, care reprezintă idealul ei din punct de vedere estetic, care are trăsături asemănătoare cu cea mai populară colegă de la şcoală şi care este cea cu care doreşte să se joace). Oamenii de ştiinţă au folosit pentru acest studiu manechine cu aspect împopoţonat, sexy şi conservator.
Popularitatea creează avantaje
La sfârşitul studiului, 68% dintre fetiţe au spus că vor să arate ca păpuşa sexy, 72% considerând-o pe aceasta ca fiind cea mai populară. „Este foarte posibil ca fetele să dorească să semene cu păpuşa sexy, deoarece sunt convinse că senzualitatea duce la popularitate, care este asociată cu multe avantaje sociale", a spus Christy Starr, coordonatorul studiului.
„Păpuşile Barbie, specifice secolului XX, au fost detronate în secolul XXI de păpuşile Bratz, cu figuri de adolescente, îmbrăcate sexy şi machiate, cu ochi mari şi buze îngroşate", adaugă specialistul.
Pentru a înţelege de ce fetele au ales păpuşile sexy într-o proporţie atât de mare, cercetătorii le-au întrebat pe mamele lor despre influenţa mass-media asupra copiilor lor, despre imaginea lor de sine şi a fiicelor lor. Concluziile au fost că fetele care petreceau mult timp în faţa televizorului şi ale căror mame dedicau mult timp aspectului lor fizic au ales păpuşile sexy. În aceste condiţii, specialiştii avertizează că mass-media predispune fetele la sexualizare precoce, tendi